2009. november 1., vasárnap

Vers törökül / Türkçe şiir

Egyik kedves olvasónk nekünk elküldött versét szeretnénk közzétenni törökül tudó olvasóink számára:

SELMA GÜNEŞ: Adını yokluk koydum


Adını yokluk koydum
Her sessiz bekleyişe ortak oldu nefesin
Perdeleri sıkıca kapatılmış
Buram buram sen kokan bir karanlk odada
Sevişmekten ibaretti senlilik.
Saklamaktı seni içimde
Sıcaklığından bir yorgan
bir de ellerinden yastık yapıp
Başımı yaslamaktı seni yaşamak.
Kendimden bile sakladığım
Duymaktan korktuğum
Kör noktaya dikilmiş gözlerimin
Hafif yağmurlu buğusuydun sen.
Ben söyledim, sen dinledin

Adını yokluk koydum.
Odamın her yanına serenad yazdım
Sen yazdım her köşesine ruhumun.
Klavyemin sesinde telaş
Harflerin telaşında yakalamaktı seni
Yapayalnızlığımı siler gibi
Seni düşünmekti bir kez daha
Ben yazdım,yazdım satırlarca
Sayfalarca döktüm içimi sensizliğe
Ben ağladım,sen yoktun.

Adını sensizlik koydum.
Sessizlik koydum adını
Ne haykırışlarımı duydu kalbin
Ne de gözyaşlarımı sildi bakışların
Bir varoluştu gülüşün
Ben gördüm,sen kördün.
Her dokunuşunda ruhum ruhuna
Öylesine sıcak,öylesine masum
Sarıp sarmalayınca yitirilmişliğimi
Seni buldum bir liman misali,
Kendimi buldum senli kıyılarda.

Ben özledim,sen bekledin
Benden habersiz uzaklarda.

Adını yokluk koydum
Sendin fener misali yolumu aydınlatan
Martıların çığlıklarından beste yaptım
duygularıma eş,korkularıma yoldaş
Kanat çırptım senli ülkelere doğru
Ben uçtum,Sen bilmedin
Sensizlik misafiriydim
semalarında ..
Kanat çırptım senliliğe
Islık çaldım sessizliğe eş
Saçlarına dokunur gibi
Sensiz korkularımın..
Ben çaldım ,sen söyledin.
Sen çaldın, ben söyledim..

Adını yokluk koydum.
Azgın sularda yüzdüm sana doğru
Asırlar geçmişti senli kıyılardan uzak
Sen zamandın bekledğim
Sen umuttun gözledğim
Sen herşeydin benli yokluklarda
Ben bildim,sen bilmedin.

Adını yokluk koydum
Bizsiz ülkede yürüdüğümü
Uçmaktan yorgun,
yüzmekten korkmuş..
Bu şiiri fısıldadığımı kulaklarına
Bilmesen de bensiz uyuduğun yatağında
Ben söyledim,sen dinledin.
Ben yazdım,sen bilmedin.
Adını yokluk koydum.
Adını yokluk koydum...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések előzetes moderálást követően jelennek meg a blogban. A megjelenő üzeneteket nem változtatjuk meg, csak kiszűrjük az ide nem illő (spam, trágár stb.)üzeneteket. Megértésüket köszönjük!

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.